Průběžné vedoucí postavení skupiny E2-SC hájil Petr Vítek na Dobšinském kopci. Mistrovství Evropy do těchto končin zavítalo vůbec poprvé a závod se pořadatelům náramně vydařil.
O body do Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu se jelo ve slovenské Dobšiné. Závod zahájil druhou polovinu sezóny, protože původně plánovaný podnik v Rieti byl zrušen. Od Dobšiné je tedy potřeba plně se soustředit na výsledky závodu. AG MOTORSPORT i na východě Slovenska využil spolupráci s týmem Simone Faggioliho a Petr Vítek opět usedl do výkonné Oselly PA30 ZYTEK.
Dvoumístný prototyp se řadí do skupiny E2-SC, kde se měl již potřetí v letošním roce střetnout s Normou M20 FC Judd Dušana Nevěřila. Tato dvojice zajišťuje v letošním roce nejrychlejší časy ve skupině a i v Dobšiné se očekávaly časy v TOP5 absolutního pořadí: „Dobšiná je opět jedním ze závodů, kde můžu využít zkušenosti z let minulých. Krásnou a rychlou trať mám v oblibě a rád bych se popral s Dušanem Nevěřilem o vítězství ve skupině. Dušan má k dispozici vyšší výkon a já zase můžu využít rad Simone Faggioliho, “ představil své mínění Petr Vítek.
Závodní víkend začal „uplakaným“ počasím. Od pátečních technických přejímek byly deštníky nutností a jejich služeb bylo nutno využít i po čas prvního tréninku, stejně jako prořezaných pneumatik do deště. Petr Vítek si bohužel s první tréninkovou jízdou nedokázal poradit bez problémů. V poslední zatáčce před cílem zajistil smyk na mokré vozovce práci pro týmové mechaniky. Náraz do bariéry poškodil příď Oselly, která musela být vyměněna: „Byl to pech i moje chyba. V prvním tréninku se musí volit opatrnější tempo, ale Osella fungovala opravdu výborně a po celou dobu jsem nepocítil sebemenší pocit nejistoty. Na výjezdu z poslední zatáčky jsem byl až příliš agresivní při akceleraci a už byl malér na světě. Auto naštěstí nebylo vážně poškozeno a po výměně přídě bylo možné pokračovat v programu závodního víkendu.“
Osella Petra Vítka byla následně opatřena náhradními díly s designem vozu Maurizia Roasia, což mohlo diváky kolem trati snadno zmást. Ovšem Maurizio Roasio momentálně řeší své zdravotní potíže, které mu neumožňují postavit se na startovní čáru závodu. Takže i přes vzniklou mystifikaci díky pozměněnému zbarvení, seděl v Oselle opravdu Petr Vítek.
Nedělní závod měl ve svém harmonogramu dvě započítávané jízdy. V první z nich byla trať nepříjemně znečištěna po úniku oleje z vozu jednoho ze soupeřů. V rychlé pasáži byl v ideální stopě špatně zameten absorbent a bylo nutno tento úsek projet s patřičnou opatrností. „První jízda nevyšla vůbec dle mých představ. Po sobotní nehodě jsem nemohl najít tu správnou jistotu a jel jsem příliš opatrně. V horní části tratě jsem byl navíc až příliš obezřetný při průjezdu po znečištěném povrchu a moje ztráta na Dušana Nevěřila narostla na 15 sekund. V tu chvíli to byl rozdíl třídy, ale v hlavě jsem měl spíše myšlenky na bezpečné dojetí do cíle než zbytečný risk a podruhé během víkendu rozbít Osellu, “ komentoval Petr Vítek průběžnou druhou pozici mezi spidery.
Vývoj závodu ukázal, že v druhé jízdě není důvod zbytečně riskovat. Dušan Nevěřil si vynikající první jízdou zajistil pohodlný náskok ve vedení a třetí Jakub Trnka také neměl za normálních okolností nárok ohrozit Petrovo stříbro. I tak Petr Vítek předvedl v druhém závodě svoji nejrychlejší jízdu letošního Dobšinského kopce. Čas 2:42,57 potvrdil stříbrnou pozici a zisk 18 bodů do šampionátu v rámci skupiny E2-SC.
Zeptali jsme se na pocity jezdce AG MOTORSPORT po absolvování osmého podniku Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu 2012: „Jak zhodnotit tento závod? Zbytečná sobotní chyba pro mě znamená velké starosti. Rozpočet pro letošní sezónu mám dost napjatý a oprava Oselly bude něco stát. V tuto chvíli je reálným scénářem, že budu muset vynechat jeden ze zbývajících závodů. V Dobšiné jsem chtěl, stejně jako na Ecce Homo, naplno závodit s Dušanem Nevěřilem, ale moje představy se nenaplnily. Jinak se mi moc líbil přístup pořadatelů k samotnému závodu. Organizace se starala pečlivě o jezdce i samotný program závodu. Rád se do Dobšiné vrátím, Mistrovství Evropy sem jistě patří. Jedinou výtku mám k špatně vyřešené situaci s ošetřením tratě od olejové skvrny v první závodní jízdě, ale věřím, že po připomínkách i od ostatních jezdců se již tato nepříjemnost nebude opakovat.“
Po Dobšiné je na programu francouzské Mont Dore. Druhé zastavení letošní sezóny na francouzských kopcích (prvním závodem bylo úvodní Col Saint Pierre) bude i s účastí Petra Vítka. Loni se utkal se silnou konkurencí v podobě více než dvaceti prototypů. I letos nejsou prognózy jiné. První srpnový víkend tedy bude ve znamení velkého boje o evropské body ve skupině E2-SC.