Bezesporu nejúspěšnější sezóna Petra Vítka přinesla triumf ve skupině sportovních prototypů a zisk vicemistra Evropy v kategorii 2. Tento výsledek byl dovršen v závěrečném závodě na jihu Evropy v chorvatském Buzetu.
Petr Vítek dokončil letošní program Mistrovství Evropy v závodech automobilů do vrchu v chorvatském Buzetu. Poslední závod premiérové sezóny v sedadle Oselly PA30 již byl jen odměnou za dobrý průběh sezóny 2012. Specifická trať s množství rozdílných povrchů klade na jezdce vysoké nároky, prostě tradiční obraz evropského kopce. Petr si již s předstihem zajistil vítězství ve skupině sportovních prototypů E2-SC. V hodnocení ME kategorie 2 mu před závodem patřila průběžná druhá příčka, kterou ovšem ještě neměl zcela jistou. Teorie hovořila o nutnosti zisku 1,5 bodu pro potvrzení konečného druhého místa v celkovém hodnocení šampionátu.
zdroj: facebook.com
Buzet patří mezi oblíbené tratě Petra Vítka. Chorvatští fanoušci se každoročně starají o výbornou atmosféru podél celé pětikilometrové trati a v takovém prostředí je radost závodit. Bohužel Petru Vítkovi se nepovedlo, těmto příznivcům závodů do vrchu, předvést své jezdecké umění v plné síle. Problémy s vibracemi vozu v tréninku vnesly do jeho závodní jízdy nejistotu, která vyústila v dosažení pomalejších časů, než by si Petr představoval: „Bohužel jsem se musel v tréninku potýkat s neklidným vozem. Osella je hodně náchylná na nastavení pro jednotlivé tratě, a občas dochází k nepříjemným vibracím ve vysokých rychlostech. Stejný problém jsem měl i na Ecce Homo nebo v Ilirské Bistrici, kde jsme problém odstranili, ovšem tentokrát jsme nedokázali Osellu naladit dle mých představ. V závodě jsem navíc, možná i díky zmíněným problémům, úplně zničil pneumatiky, které vůbec na trati nefungovaly. I proto jsem jel raději na jistotu. V daných podmínkách jsem věděl, že na vítězného Patrika Zajelsnika nemám a riskovat rozbití vozu v posledním závodě byl holý nesmysl.“
zdroj: facebook.com
Petr tentokrát ztratil na vítěze skupiny dvoumístných sportovních vozů celých 14 sekund v součtu dvou jízd. I přes velkou ztrátu díky technickým potížím s vozem stačil tento výkon na druhé místo před třetím Ettore Bassim.
V konečném hodnocení získal za 8 umístění na stupních vítězů v deseti závodech, ve kterých startoval, celkově 144,5 bodů. Opavský jezdec tedy při své třetí sezóně v šampionátu Mistrovství Evropy dosáhl na dosavadní nejlepší výsledek své kariéry v podobě vítězství ve skupině dvoumístných sportovních prototypů a v celkovém hodnocení šampionátu skončil na druhém místě za mistrem Evropy Simone Faggiolim.
Titul vicemistra Evropy v kategorii 2. spolu se ziskem FIA Trophy za vítězství ve skupině E2-SC tedy v letošním roce patří českému reprezentantovi Petru Vítkovi, který toto ocenění převezme při slavnostním vyhlášení Mistrovství Evropy v Olomouci první listopadový víkend.
Zdroj: AG-MOTORSPORT