Město Opava zavádí pro své občany novou službu – od 1. června je možné na jednoduše zapamatovatelné telefonní číslo 739 220 220 zasílat formou SMS a MMS upozornění například na nepořádek ve městě, poškozený majetek města či poničenou zeleň v parcích i na sídlištích. „Hledali jsme způsob, jak zefektivnit práce při údržbě města. Často dochází k tomu, že se problémy řeší dlouho prostě proto, že nějakou dobu trvá, než se o nich vůbec dozvíme. Proto jsme přišli s touto novou službou,“ říká náměstek primátora Dalibor Halátek a dodává: „Slibujeme si od ní především to, že se o problémech k řešení budeme dozvídat rychleji a v konečném důsledku tak budeme mít město v zase o něco lepším stavu.“
Zaslaná SMS či MMS by měla kromě samotného popisu problému obsahovat i co možná nejpřesnější popis místa, na němž se problém vyskytuje (případně MMS by měla být pořízena tak, aby bylo možné místo identifikovat). Po přijetí zprávy bude celý problém předán k řešení příslušnému odboru magistrátu, technickým službám či městské policii k vyřízení. „Řešit samozřejmě budeme jen zprávy, které budou opodstatněné. V případě, že zpráva bude nejasná nebo nekonkrétní, pak nemůže být ani řešena,“ říká Dalibor Halátek. Služba upozornění na nepořádek ve městě zároveň nenahrazuje podání oficiální stížnosti nebo žádosti. Ty je nutné i nadále adresovat buď konkrétnímu odboru magistrátu, nebo na adresu podatelna@opava-city.cz. „Řešené problémy budou zveřejňovány na stránkách města. Zároveň bychom rádi upozornili, že v rámci služby nebudeme zasílat žádné informace na číslo, z něhož nám SMS či MMS přišla. Pokud občané budou chtít být informováni o řešení problému, pak budou muset i nadále učinit písemné podání, jako tomu bylo doposud, nebo sledovat osud svého upozornění na webu,“ říká náměstek Halátek.
Telefonní číslo 739 220 220 je určeno pouze pro příjem zpráv, nikoli pro telefonické hovory. Odeslané SMS a MMS jsou zpoplatněny dle tarifů mobilního operátora odesílatele.