Radní se na svém dnešním zasedání zabývali mimo jiné také pomocí podnikatelům. Ti se v této nelehké době potýkají s finančními problémy, které by mohly v mnohých případech vést až k zániku živnosti. “Je nám jasné, že se podnikatelé momentálně neobejdou bez pomoci státu a měst. Vím, že je důležité pomoci hned, aby provozovny nekrachovaly a nemuseli se propouštět zaměstnanci. Věřím, že opatření, která jsme dnes na radě přijali, jim pomohou toto těžké období překonat a podnikání zachovat,“ uvedl primátor města Tomáš Navrátil.
Živnostníkům, kteří podnikají v prostorách města, podá radnice pomocnou ruku hned dvakrát. Ti, kteří byli nařízením vlády nuceni uzavřít své provozovny a jejichž výše nájemného nepřesahuje 20 tisíc korun měsíčně, bude rozhodnutím rady města v období od 14. 3. do 30. 4. zcela odpuštěno nájemné. Slevu z nájmu provozovnám s měsíčním nájemným nad 20 tisíc pak musí projednat zastupitelstvo. Ostatní, kterým vláda nenařídila provozovny zavřít, ale i u nich došlo k ekonomické újmě, si mohou podat individuální žádost na odbor majetku města prostřednictvím mailu ivana.sykorova@opavy-city.cz .
Zároveň radní schválili také finanční dar živnostníkům a malým a středním podnikům zasaženým koronavirovou pandemií s obratem do 10 milionů korun ročně, kteří nařízením vlády museli uzavřít své provozovny. Nezáleží však na tom, zda jsou sídla jejich provozoven umístěna v městských či jiných prostorách, důležité je, aby měla adresu na území města Opavy včetně městských částí. Získat mohou 20 tisíc korun. “Město na tyto účely vyčlenilo 10 milionů korun. Peníze budou rozděleny dle pořadí přijetí žádostí až do vyčerpání alokované částky,“ vysvětlil primátor města a dodal: “Uvidíme, jak rychle bude částka rozebrána a zda bude dostačující. Poté zvážíme vypsání druhého kola, kdy by mohly případně o finanční dar požádat i osoby samostatně výdělečně činné bez provozoven s adresou sídla podnikání v Opavě a jejich městských částech. Vše bude záležet na poptávce a finančních možnostech města“.
O finanční dar bude možné žádat prostřednictvím formuláře, který se na radnici zašle datovou schránkou či e-mailem. Veškeré potřebné informace k vyplnění a odeslání žádosti budou zveřejněny společně s formulářem 1. 5. v 8.00 zde na titulní straně webu města, od chvíle zveřejnění bude možné žádosti podávat a to do 1. 6. do 13.00 nebo do vyčerpání alokované částky.